Iako se o važnosti zagrevanja i istezanja često govori, činjenica je da vežbači, posebno oni neiskusniji, neretko preskaču ove delove treninga. Najčešći izgovori su: Nemam vremena, mnogo žurim, sledeći put ću sve po redu… Ali, to su i dalje samo izgovori. Zato što zagrevanje jeste neizostavan deo treninga. I tačka.

Zašto je zagrevanje toliko važno?

1.  Povećava unutrašnju temperaturu tela.

2. Predstavlja neophodnu pripremu za svaki ispravno i efikasno izvođen mišićni trening.

3. Ubrzava mišićnonervnu reakciju i protok krvi, izmenjuje funkcionalnu strukturu kardiovaskularnog sistema i organa za disanje.

4. Smanjuje mogućnost povrede.

Koliko traje zagrevanje i koje su vežbe zagrevanja?

Zagrevanje bi trebalo da traje desetak minuta, a vežbe pogodne za zagrevanje su vožnja bicikla u mestu, brzo hodanje ili lagano trčanje, trčanje na traci.

A na kraju treninga – istezanje.

Istezanje je neophodno jer njime dovodimo u ravnotežu mišiće i zglobove, oporavljamo telo nakon napora i regenerišemo organizam. Istezanjem nakon treninga opuštamo grč, prokrvljujemo aktivirane delove tela i sprečavamo upale.

Nakon treninga se uglavnom primenjuje statičko istezanje, koje podrazumeva duge, kontrolisane pokrete. Važno je da prilikom istezanja ne prelazite granicu bola pri pokretu, odnosno da se zaustavite onda kada vam telo pošalje signal da je dosta.

Dakle, zaboravite na čuvenu „nemam vremena“ rečenicu i priuštite svom telu jedan kompletan, pravilan trening koji podrazumeva i zagrevanje i istezanje.

Vidimo se u sali!