U kuhinji sa Svetislavom Vasilićem

Otvaram vam pogled na jedan dan mog dnevnog načina ishrane u ovom životnom trenutku. On se svakako menja u odnosu na moje psiho-fizičko stanje i trenutne potrebe. Želim da znate, iako sam fitnes trener, nisam opsednut hranom, niti sam od onih koji se opsesivno zdravo hrane. Trudim se da svakodnevno konzumiram što više zdravih celovitih sirovih namirnica, voća i povrća kao i da unosim sve one nutritivne vrednosti koje su mi neophodne za naporan trening. Nisam se trudio da jelovnik specijalno ulepšavam za ovu našu rubriku. Tako je kako jeste. Pa da pređemo na stvar.

 

Prvi obrok neposredno pošto započnem dan jeste voće. Banana, pomorandža i nešto od sezonskog voća poput jagoda. Začini su neizostavan deo mog svakog obroka. Uz voće mi se dobro slažu ukusi svežeg organskog rogača ili kakaoa. Cimet se podrazumeva.

 

 

Nekih pola sata nakon prvog voćnog obroka imam svoju ceremoniju čaja. Veliki sam poštovalac i ljubitelj zdravog i lekovitog bilja sa naših prostora. To je za mene svojevrsno putovanje, naročito mediteranom, kada se poželim našeg Jadranskog mora. Ukus čaja od divljeg origana, kadulje, komorača, ivanjskog cveća, lavande, matičnjaka. Kao i neizostavna kamilica, nana, čaj sa Rtnja.

 

 

Uz ove čajeve idealno ide ručno pravljena čokolada od sirovog organskog kakaoa i rogača. Poznato je da volim da pravim zdrave slatkiše. Ponekad se nađe neki kupovni integralni keks što nije za preporuku, jer, iako je kupljen u prodavnicama zdrave hrane, kada pročitate sastav jasno je da u njemu nema ništa od zdravih sastojaka. Zato predlažem da naučite sami da pravite svoje zdravije poslastice.

 


Kada imam jutarnje treninge, ne doručkujem već jedem sat vremena nakon treninga. Ukoliko imam slobodno pre podne doručkujem oko 10h. Jaja, dosta zelene salate i rukole, uz nekoliko parčića pečenice. Uz sve to popijem čašu jogurta.

Posle mojih jutarnjih treninga sledi obrok u 13h koji je nešto jači. Recimo, to može biti kuvani pirinač sa piletinom (pilav), sa svežom salatom, mladi luk, paradajz za zdravo srce i krvne sudove. Kupus salata je i zimi i leti zastupljena u mom jelovniku, začinjena biberom ili ljutom tucanom papričicom. Kupus je jako bogat mineralima i vitaminima, i pritom je divno ukusan.

 

Sledi priprema supice i za telo i za dušu. Dosta povrća poput šargarepe, luka, celera, paškanata. U pripremu ide više vrsta mesa koje se kuva sa telećim i pilećim kostima. Ova supica je stari narodni lek, naročito za jačanje koštano-zglobnog sistema i imuniteta u celosti. Mnogo je volim i izuzetno mi prija organizmu. Prepuna je kalcijuma, magnezijuma, kalijuma, proteina. Uz nju za obrok pojedem kuvano meso i puno svežeg zelenog povrća.

Sveže lisnato zeleno povrće zaslužuje posebnu pažnju i poštovanje u mojoj ishrani. U najvećoj meri sadrže antioksidanse, vitamine (betakaroten, vitamin C i E), folne kiseline, ugljenehidrate, belančevine, minerale (kalijum, kalcijum, karoten, lecitin, tani, gvožđe,magnezijum). Čiste organizam od masnoća i nezdravih šećera. Neiscrpni su izvor hlorofila, vlakana i dragocenih enzima. Odrastao sam na spanaću, blitvi, svim vrstama zelene salate. Takođe i uz sveže zelene začine poput mirođije, peršuna, lista maslačka. Ali čudesna zelena kraljica, po meni, jeste kopriva. Kopriva je najbogatija gvožđem i smatra se najlekovitijom biljkom na svetu. Jedem je u svim oblicima: svežu, sušenu, kao začin, čaj, seme.

Na kraju supica izgleda ovako, sa domaćim rezancima kupljenim na pijaci. Poznato je da sam obožavalac začina i volim da se igram aromama dok pripremam hranu. Kurkuma, kari, ruzmarin, mirođija, čili, korijander, kardamom, muskatni orah, karanfilić, sve vrste bibera. U mojoj kuhinji krijem carstvo začina i svaki od njih ima svoju energiju, karakter i svoje lekovito svojstvo.

Tamanim torte i slatkiše (nego šta!), koje spremam najbolje na svetu, bez lažne skromnosti. Omiljena torta mi je Čizkejk. Naravno zdrava, veganski napravljen od orašatih plodova, sira od indijskog oraha, voćnog fila i malina. Tu su i razne vrste čokoladnih torti od svežeg organskog kakaoa. Isključivo zdrave, prirodne namirnice. 0% belog industriskog šećera. Uživanje bez griže savesti.

Večeram obično oko 20h. Trudim se da ne bude kasnije, otprilike sat vremena posle mojih popodnevnih treninga. Ovoga puta je to riba, sa povrćem i zelenom salatom u koju sam dodao rukolu i sremuš. Inače pojedem mnogo manje nego što je količina u tanjiru na fotografiji. Ribu celu i salatu celu i malo šargarepe i pečuraka. Volim ribu, naročito masniju poput skuše koja mi obezbeđuje neophodne proteine, riblje ulje, potrebnu količinu nezasićenih masnih kiselina, omega-3 , omega-6 masti. Začini su opet tu po želji i inspiraciji.

Hvala što ste zavirili u moj dnevni jelovnik. I još nešto, ne robujte nikakvim isključivim i rigidnim režimima ishrane. Slušajte svoje telo, ono će vam najpreciznije reći šta mu je od namirnica potrebno kako bi bilo zdravo, snažno i puno energije.

Svetislav Vasilić

Komentari

Please give us your valuable comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*