Marko Melih je naš instruktor joge i BodyBalancea, i mnogo nam je drago što smo imali priliku da zavirimo u njegovu kuhinju. Kao što i sam kaže, ona je pomalo egzotična ali svakako ukusna i dinamična. Mi dodajemo: i jako interesantna! Uživajte 🙂

Ćao svima. Dan započinjem velikom čašom tople vode. Ubrzo nakon toga sledi velika šolja gorke turske kafe 😀 A posle toga, naravno – doručak.

Za doručak obično jedem musli ili ovsenu kašu sa urmama ili, kao danas, tost od mog domaćeg hleba (kućna pekarica rules!) sa kikiriki puterom i džemom od borovnica. Uz to obožavam da pijem lasi, odnosno razblaženi jogurt sa začinima.

Inače, vegetarijanac sam i hranim se po principima ajurvede (najstarija vrsta medicine, poreklom iz Indije). Smatra se da ništa nije univerzalno zdravo ili dobro za sve, već svaka hrana može da bude otrov ili lek ako je u ne/skladu sa vašim telesnim tipom i jačinom varenja. Po ajurvedi ishrana se prilagođava sa svakim godišnjim dobom. Tako da npr. sada tokom proleća jedem više ljute začine, manje masti i namirnice koje „zagrevaju“ telo.


Za ručak postoji jedno pravilo – kuvam, ali samo ako mi ne treba više od 15 minuta za spremanje. Danas pripremam ražena pastu sa blitvom, šargarepom i sosom od pavlake sa gijem (prečišćen puter) i začinima (korijander, kumin, komorač i malo bibera). Ručak mi je uvek najveći obrok jer je tada varenje najjače.

Užinu uglavnom ne jedem, ali, ako sam gladan, odlučujem se za grčki jogurt sa nekim semenkama. I još jednu kafu.

Pošto radnim danima uvek završavam kasno sa treninzima, često večeram griz. Nekada, kao večeras, to je  sladak griz (kukuruzni griz sa suvim grožđem i začinima – kurkuma, komorač, šafran, kardamon i cimet), a nekada slani griz sa povrćem.

Po ajurvedi jedan od najvećih „No No“ je kasna večera, ali kad već mora, onda bi trebalo jesti nešto što je lako za varenje.
Kao što vidite, moja kuhinja je malo egzotična, ali svakako dinamična i ukusna.

Vidimo se na treninzima,

Marko.