Ovo je priča o dve moje velike ljubavi – o treningu i pivu.

Kada bi „časa piva“ bila zaista bila jedna čaša piva, ne bi bilo problema. Stvar je u tome da se retko zaustavljamo na čaši, i zato bi bilo sjajno razdvojiti konzumaciju piva od onih dana u kojima treniramo.

Pivo i dehidratacija

Alkohol je diuretik, što znači da ćete više urinirati. To dovodi do dehidracije, koja štetno utiče na kontrakciju mišića.

Svaki gram alkohola koji unesete u organizam povećava količinu urina za dve kašičice. Primera radi, jedna mala konzerva piva sadrži 14 grama alkohola. To je skoro pola čaše urina više.

Pivo i oporavak

Nakon dužeg treninga, nije čudno da poželite da popijete koje pivo. Mogli biste, ali ono što je zaista potrebno vašem telu jesu tečnost i ugljeni hidrati. Tek kada to nadoknadite, možete da popijete pivo.

Jedna konzerva piva sadži samo 14 g ugljenih hidrata (otprilike pola parčeta hleba). Dakle, nasuprot popularnom mišljenju, pivo nije bogat izvor ugljenih hidrata. S obzirom na način na koji naš organizam obrađuje alkohol, višak ugljenih hidrata iz piva pretvara se u masti, pa svaki put kada trenirate, vi zapravo sagorevate ugljene hidrate najpre iz njega, a tek onda ostale masti.

Nije sve tako crno.

U kombinaciji sa zdravom ishranom, fizičkom aktivnošću i nekonzumiranjem cigareta, umerena konzumacija piva sprečava oboljevanje od kardiovaskularnih bolesti. Potvrđeni su i pozitivni efekti na vezivno tkivo, što sprečava pogoršanje stanja kostiju i srodnih bolesti; pivo poboljšava kognitivne sposobnosti i smanjuje mogućnost oboljevanja od demencije i Alchajmerove bolesti.

 

Takođe, važno je pomenuti da su naučnici srušili mit o pivu kao glavnom krivcu za ‘pivski stomak’. Krivicu pripisuju fizičkoj neaktivnosti, brzoj hrani, godinama, stresu, pušenju i drugim lošim navikama.

Pivo ne mora da bude u vezi sa društveno ustanovljenim predrasudama, poput ispijanja ispred dragstora, i ne mora da bude neizostavni deo gledanja fudbalske utakmice. Pivo je ono što jeste – osvežavajući napitak koji mnogi obožavaju, ne bez razloga. Na nama je da odlučimo kako ćemo ga konzumirati. Ako odlučite da ga konzumirate odmereno, mudro i uživajući u svakom gutljaju (dakle, bez nalivanja :)) pivo neće biti neprijatelj vaših treninga.

Pozdrav do sledećeg čitanja!

Nikola.