Ove sedmice, na vaša fitnes pitanja odgovarala je instruktorka Zorana Gladović.

zorana

U Kočovicu treniram skoro godinu dana, 6 meseci sam na treninzima svaki dan i sa 90 sam smršala na 74 kilograma. Već mesec, dva kilaža mi varira oko iste, nikako neće na dole da ide, nekada cak vaga pokaze i malo veci iznos zbog kojeg se iznerviram jer se jako trudim. Moje pitanje je,kako da smrsam jos..kako da “probudim” metabolizam da skinem bar jos 5-6kg? Jako mi je teško i odricanja su velika a rezultati stagniraju. Sta da radim? Drug mi uporno zamera sto ne trcim i kaze da je to jedini razlog zasto vise ne mršavim, jer nikako necu da trčim. 🙁

Veoma moguće da je problem u ishrani. Morate povesti računa o ishrani i o tome da unosite hranu koja ne podiže glikogeni index (šećer u krvi). Trebalo bi da bude zastupljena aerobna aktivnost, kako bi podigla puls i ubrzala metabolizam. Ako ne volite trčanje, onda brzi hod ili skijaško. Takođe, važno je na koje treninge idete. Da li kombinujete kardio treninge sa treninzima snage? U nekom trenutku, telo se “navikne” na određeni trening, i zato je dobro da mu pružate raznovrsnost.

Drugarice mi kažu da nije dobro da idem na kardio treningde jer oni navodno nisu dobri za grudi tj, kažu da će mi se grudi pre opustiti, jer su malo veće. Da li je to moguće nekako sprečiti?

Istina je da su s “pomeranjem” i usled toga – opuštanjem grudi povezane aerobne vežbe, odnosno, one u kojima ima dosta skakanja i trčanja. Ali, to ne znači da ne treba da ih radite 🙂 Rešenje je u pravilnom odabiru brushaltera. Za vreme bavljenja bilo kojim sportom potrebno je nositi stegnuti sportski brus sa posebno oblikovanim korpicama. Možete ih naći u prodavnicama sportske opreme ili u bolje opremljenim prodavnicama donjeg veša. Nemoj da brineš, ne ide to baš tako lako. Samo napred, na trening 🙂

Zdravo,imam veliku nedoumicu,zapravo smršala sam 10 kila naglo,bukvalno izgladnjivanjem,usled čega mi je mišićna masa propala,sada imam 49 kila. Imam 20 godina,zanima me da li mogu vježbama kod kuće da zategnem noge i ruke, koje su bas mekane,a da pri tome ne nabildujem noge čučnjevima i iskorakom. Mogu li na ovaj način da sredim taj problem bez odlaska u teretanu ? Hvala

Za početak – zauvek zaboravite na izgladnjivanje. Izgladnjivanjem se ne smanjuju telesne masti, već samo opada mišićna masa. Neću ni pominjati koliko je takav način ishrane poguban za zdravlje. Vežbe će svakako pomoći. Problem sa vežbanjem kod kuće je što često počne da manjka motivacije, i jednostavno se prestane sa vežbanjem. Ukoliko uspete da istrajete – svaka čast. Izaberite vežbe manjeg intenziteta, i obavezno ih kombinujte sa vežbama istezanja. Važno je i da znate da je to o “bildovanju u teretani” jedna velika predrasuda, i da je tajna u tome da se vežba pravilno :). U svakom slučaju, želim vam mnogo uspeha i volje.

Zdravo, nisam sigurna koji grupni program bi bio najbolji izbor za mene. Želim da izgubim jedno 5 kg, ne želim mišićavo telo, već skladno i zategnuto. Pored toga ne bih rekla da sam u kondiciji, a imam i astmu. Šta bi bila vaša preporuka za mene? Pozdrav

Zbog astme, prvo je potrebna konsultacija sa lekarom. Bilo bi poželjno da se uradi test opterećenja na institutu za sport. Grupni programi nisu preporučljivi dok se ne dođe do odgovarajućeg kondicionog stanja. Za početak, treba raditi kontinuirani metod aerobnih energetskih zahteva gde je puls u zoni 1 oko 120.