Ove nedelje bavili smo se pitanjima koja postavljaju vežbači teretane, odnosno ono koji planiraju da počnu da treniraju u teretani. Na pitanja je odgovarao naš trener – Veselin Kašiković.

veselin

Nikad nisam bila u teretani. Bukvalno ne znam ni kako se uključuje traka. Hoću da krenem da treniram kod vas, ali me malo blam:( Imaš neki savet?

Hej, nisi jedina – to se i meni desilo onog dana kada je došlo vreme da poradim na svojoj snazi, i kada sam prvi put došao u teretanu, iako sam u sportu od svoje 10e godine. Srećom, tu je bio trener. Ista priča je i kod nas – u SAK teretni je uvek jedan trener dežuran, tako da ćeš sa njim proći kroz uvodne trenige i naučiti dosta toga, a kasnije će trener biti tu dakoriguje, asistira i uvek pokaže nesto novo. Prema tome – sportsku opremu u ruke, i vidimo se!

Da li, kao devojka, moram da radim vežbe na spravama, ili mogu samo kardio?

Trebalo bi kombinovati i jedno i drugo. Devojke često misle da je dovoljno da rade samo kardio, ali činjenica je – najbolji rezultati postižu se kombinacijom vežbi snage i kardio vežbi. Moj savet je da na samom početku odradiš 10-15 min kardia, pa onda klasično razgibavanje, nakon toga odrediti 9-12 stanica u teretani tj odraditi vežbe snage (kružni trening) a na kraju odraditi većinski deo kardia. I naravno – istezanje na kraju.

Kako da stanjim i izdužim listove? Ako je to nemoguće, možeš li mi reći koje vežbe da izbegavam kako ih ne bih jos više raskrupnjala.

List je veoma specifičan mišić, i tu glavnu ulogu ima genetika. List se aktivira skoto pri svakom pokretu koji uključuje noge – trčanje, hodanje, skokovi, usponi… Moj savet je da radis vežbe sa sopstvenom težinom kada angazujes listove (steper, vijača…) tj, da izbegavaš dodatne težine. Veruj, nije nemoguće doći do lepog i oblikovanog mišića. Jeste veoma zahtevan mišić, ali upornim radom i zalaganjem – doći će rezultat.

Koliko puta nedeljno bi trebalo da treniram, za optimalne rezultate? I, da li protein sejk treba da pijem pre ili posle treninga?

Ukoliko ste rekreativac, a pretpostavljam da jeste, onda je 3x nedeljno sasvim dovoljno za početak. Kasnije, naravno, možete povećati broj treninga. Ali, uvek osluškujte svoje telo i ono što vam ono poručuje. Protein šejk trebalo bi uneti odmah nakon treninga – tada je dejstvo najbolje za rast i oporavak mišića .

Ćao, da li čučnjeve mogu da radim svakog dana, ili moram da pravim pauze?

Ćao, dobar deo vežbača misli da će, ako jednu grupu mišića radi češće – imati bolje rezultate. Ali, koliko je mišiću potrebno da radi tj. bude aktivan – toliko mu je potrebno i za oporavak, kako ne bi došlo do razgradnje.
Ukoliko trenirate redovno (skoro svakog dana) – čučnjevi dva puta nedeljno su sasvim u redu.