Svakog četvrtka, u 10 časova, u rubrici PITAJ TRENERA, imaćete priliku da čitate odgovore jednog od naših trenera na najčešća i najinteresantnija pitanja trenutnih i budućih vežbača. Dakle, možete da pitate trenera (skoro) sve što vam padne na pamet.

Narednog četvrtka, na vaša pitanja odgovara trener Sanja Kocić.

Pitanja možete početi da šaljete već danas, pa sve do utorka, 10. juna. Pitanja šaljete u naš fb inbox, ili na naš mejl.

Ovog četvrtka, na vaša pitanja odgovarao je trener Saša Ružić.

Igor M:
Kada i zašto si odlučio da postaneš instruktor, i da li bi, da možeš da se vratiš u prošlost, sada krenuo drugim putem?

Posle dve godine rekreativnog vežbanja grupnih časova, 2009e godine bio sam odabran od strane vlasnika jednog fitnes centra da počnem da se bavim fitnesom. Već posle par časova, čim sam prebrodio prve prepreke i strahove u vezi sa ovim poslom, počeo sam da uživam i da se zaljubljujem u sve sto fitnes nudi. Danas bi moglo da se kaze da sam ovisnik o vežbanju. Uzimajući u obzir da se bavim nečim što utiče pozitivno na moje zdravlje, da posao podrazumeva stalnu interakciju sa ljudima i upoznavanje novih, kao i dosta zabave, sve i da mogu da se vratim u prošlost i promenim nesto – ne bih ništa menjao.

Ana S:
Šta radiš kad pred tebe dođe osoba sa nerealnim zahtevima?

Tu postoje dve grupe ljudi. Jedni imaju nerealne zahteve jer ih to motivise da napreduju sve više i da rade sve bolje. Sa takvim ljudima je lako, čak i zadovoljstvo raditi, jer oni pomeraju granice kako fitnesa tako i sopstvene izdržljivosti, a svojim radom motivišu i ljude oko sebe. Sa druge strane, postoje i oni ljudi koji se izgube u zahtevima, vrlo brzo se demorališu i odustaju i pored naseg truda da ih maksimalno motivišemo. Ja uvek kažem da može bolje, i da treba težiti nečemu sto smo zacrtali, ali važno je da umemo da cenimo i trenutne rezultate.

Jovana V:
Da li je teško raditi sa ljudima?

Rad sa ljudima je prvenstveno zadovoljstvo. Svaka osoba nosi sa sobom i neku priču i sve one su, svaka na svoj način, interesantne. Divno je gledati ljude kako napreduju zahvaljujući vašim časovima, i njihovu sreću i osmeh posle časa ne može da zameni ni jedan drugi poslovni uspeh. Još je lepše kad vam ljudi priđu posle nekog vremena, i zahvale se na svemu jer primećuju rezultate. Zato se trudim da na mojim časovima ima dosta i zabave, i da, iako znaju da ce se dosta oznojiti i umoriti, biće i smeha i zabave,I želeće da se vrate. S druge strane, rad u velikim sportskim centrima kao sto je Sportska Akademija Kočović, podrazumeva i rad sa velikim brojem ljudi, pa može doći i do psihičkog zamora.. Ali, ti zamori su kratkotrajni, a zato i postoje godišnji odmori.

Marijana S:
Treniram već nekoliko meseci u teretani, 3 puta nedeljno. Oblikovala sam se i smršala, ali nikako ne uspevam da skinem spojlere. Napominjem da prilično pazim na ishranu – ne jedem slatkiše, ne pijem gazirano 🙂 Imaš neku preporuku za mene?

Vrlo često pitanje. Prosto, za skidanje spojlera pre svega je potrebno mnogo vremena, a zatim i ozbiljna disciplina kad je ishrana u pitanju. I tu ne mislim na odricanje od hrane, nego na detaljan plan ishrane napravljen sa nutricionistom. Kod nekih ljudi to ide brze, kod drugih sporije, ali ako se držiš svog cilja – definitivno je moguće.

Saša K:
Da li te nekad muvaju devojke u klubu, i kako reaguješ? 😀

Dešava se, i mislim da je to sasvim normalno. Mladi ljudi i treba da flertuju. A nikad se ne zna – nekad se iz takvih stvari može roditi iljubav.

Milan R:
Želim da budem instruktor grupnih programa. Mislim da sam prilično talentovan, ali pojma nemam odakle da počnem. Imaš neki predlog?

Ovo je divan posao, naročito za mlade ljude koji žele da rade sa ljudima i vole da vežbaju. Danas postoji nekoliko škola i kurseva za fitnes instruktore, u kojima se oni mogu pripremiti i steći neophodno znanje u vezi sa držanjem časova. Već godinama se trudim da pronađem talentovane mlade ljude i inspirišem ih da uđu u svet grupnih časova. Kad god sam slobodan, dostupan sam da podelim savete i pomognem koliko je u mojoj moći, a dalji razvojni put zavisi od njih samih. Svakako, najbolje je početi od odlaska na fitnes programe i pronalazak onih koji ti najbolje leže,, zatim završavanje kursa za program(e) i na kraju – upoznavanje nekoga sa iskustvom ko ce moći da ti pomogne da na najbolji način uđeš u profesionalni dvet fitnesa.

Jelena Č:
Hoću da smršam do 1. jula! Šta da radim?

Veoma nezgodno pitanje. Postoje mnoge studije koje će reći da je normalno da se uz adekvatnu ishranu I trening smrša od 0,5 do 1 kg na nedeljnom nivou. E sad, ljudi koji su tek na početku, i koji tek treba da krenu sa vežbanjem posle dužeg vremena, isprva će gubiti i više od tog proseka – i obrnuto, ljudi koji su u treningu možda će gubiti i manje. Dakle, nije nemoguce ali dobro je da situaciju sagledaš realno, jer se ipak radi o kratkom vremenskom period, a za sve ozbiljne rezultate potrebno je strpljenje i odricanje

Miona L:
Šta večeraš? I, da li piješ pivo? Zapravo, zanima me da li čovek može izgledati super a istovremeno biti hedonista, eto.

Svi koji me znaju, znaju da nisam baš najbolji primer zdrave ishrane. Zbog velikog broja treninga i brzog metabolizma, masna i nezdrava hrana se ne lepe za mene i ja trenutno imam 7,5% masti, iako se hranim na način koji bi kod većine ljudi izazvao kontra rezultat… Večera bi trebalo da se sastoji od dosta proteina a malo ugljenih hidrata, bez masne hrane. Pivo je čak preporučljivo piti jer pomaže u oporavku mišića. Što se tiče hedonizma, mislim da je moguće, ukoliko taj hedonizam ostane u granicama umerenosti. Ali upravo tu je problem, jer retko ko od nas se zadrži na jednom redu čokolade, pola čaše koka kole i sl, i tad nastaju problemi. Ljudima je lakše da se skroz odreknu nečega nego da se kontrolišu.
Jedite umereno, pijte pametno, i tada nema problema.

Sanja M:
Jesi li zaljubljen? Onako pitam.

Paaa… Proleće je, a leto je na vidiku. Dakle – trenutno smo svi pomalo zaljubljeni, zar ne? 🙂

photo2