Na vaše ovonedeljne fitnes nedoumice odgovore pruža instruktorka Martina Balać.

Marina:
Ukoliko bih prestala da treniram na nekoliko meseci, da li bi se moji mišići pretvorili u salo?

Mišić i salo su dva drugačija tipa telesnih tkiva. Tako da, ukoliko bi prestala da treniraš, mišićna vlakna bi samo smanjila svoju zapreminu, odnosno veličinu. Naravno da ima razlike ukoliko neko trenira i ima za cilj povećanje mišićne mase pa unosi u organizam mnogo više kalorija nego što ih potroši, jer mišići iz nečega moraju da se izgrade. U tom slučaju nakon prestanka treniranja mora da se smanji i unos kalorija jer će se i brzina metabolizma usporiti i smanjti potrošnja energije.

Gorana:
Da li u vašem centru imate neki program koji mogu da koriste i trudnice, i do kog meseca trudnoće?

U našim centrima postoje časovi pilatesa i joge koji se preporučuju trudnicama, ali, naravno, i tu postoje izvesna ograničenja. Najbolje je da se za početak konsultujete sa svojim doktorom u vezi sa tim da li vam je dozvoljeno vežbanje i do kog meseca trudnoće.

Mirko
Koliko vode treba piti dnevno? Čuo sam da neki piju i 3-4 litre, pa me zanima da li je to preterivanje?

Kao što znamo, voda čini skoro 60 % ukupne težine tela. Postoji mnogo teorija o unous vode, ali idealno bi bilo popiti onoliko vode koliko se u toku dana izgubi putem znoja, urina… Naravno da je leti potrebno više unositi vode jer se prirodno više znojimo, a još i ako treniraš leti, trebalo bi da uneseš oko 2,5 l vode. Ja sam za to da je normalno uneti oko 2 litre, naročito što se i putem ishrane unese određena količina tečnosti.

mb (2)

Milena:
Da li moram potpuno da se odreknem slatkiša ako želim da smršam? Da li smem da jedem bar integralne kolačiće iz Zdrave hrane i sl?

Ovo je tema o kojoj se stalno priča i kod koje su mišljenja neretko sukobljena. Ukoliko želiš da smršaš definitivno je potrebno da koriguješ ishranu. Konkretno, na tvoje pitanje za slatkiše odgovor je DA, trebalo bi izbaciti slatkiše, a više unositi voće (ali i to bez preterivanja). Što se tiče integralnih kolačića i ostalih stvari iz Zdrave hrane trebalo bi obratiti pažnju i na njihov sastav. Ako dođe do krize i potrebe za slatkišima, možeš uzeti suvi kolačić bez masnoće, voćni kolač ili neki slatkiš sa fruktozom, i to u periodu od 17-19h.

Da li je moguće da sam se ugojila jedan kg sad kad mnogo više treniram (3xnedeljno i više), pri čemu želim da naglasim da idem na TBW i BodyAttack najviše, a izbacila sam hleb, sendviče, masno i ostalo. Neko mi kaže da su to mišići? Zanima me tvoje mišljenje. Hvala.

Ovde je važna redovnost u ishrani i treninzima. Dobro je što si izbacila hleb, sendviče, masno iz ishrane ali je bitno u kom vremenskom periodu unosiš hranu kako pre, tako i posle treninga. Morala bi da beležiš kada i koliko kalorija unosiš u toku dana. Takođe, jako je bitno i da pravilno vežbaš.Vežbanje i hrana ne treba da budu opsesija. Ključ je u tome da budemo zadovoljni dok treniramo, i da istinski prihvatimo zdrav način ishrane kao nešto što nam predstavlja glavni izvor energije i zdravlja.

Šta preporucujete da se jede posle treninga, s obzirom na to da sam posle svakog treninga gladna a kasno se vratim kuci sa treninga (21-22h).

Večeru nikako ne treba izbacivati, ali je preporuka da se jede najkasnije dva sata pre spavanja (nikako s punim stomakom na spavanje:)). S obzirom na to da kasno treniraš, preporučila bih ti da 30 min do sat vremena nakon treninga konzumiraš namirnice poput bele ribe, pileće ili ćureće belo meso, kao i salate od povrća… Ali, nikako se uveče nemoj prejedati, jer je organizmu potreban miran san i dobar odmor.