Četvrtak je dan kada instruktori Sportske Akademije Kočović odgovaraju na sve nedoumice koje se tiču treninga i ishrane. Danas je na vaša pitanja odgovarala instruktorka Iskra Hadžić.

Marija:
Ćao, zanima me da li je čučnjeve potrebno raditi svakog dana, ili je potrebno praviti pauze između. Mislim na ozbiljno vežbanje, ne na nekoliko čučnjeva dnevno ☺ Moja drugarica svakoga dana uradi 100 čučnjeva, i sjajno izgleda, ali ja sam čitala da je potrebno praviti dan razmaka između vežbanja određene grupe mišića.

Odgovor:
Da bi se mišići odmorili i da bi osetila potpun efekat vežbe, poželjno je praviti pauze, svakog trećeg ili svakog četvrtog dana. Tvojoj drugarici svaka čast, ali bih i njoj preporučila da uvede pauze sa čučnjevima u svoj trening, jer se mišić nakon nekog vremena navikne na određenu vežbu, a tada nema vidljivog napretka.

Pavle:
Možeš li da mi preporučiš neke vežbe kojima ću ojačati leđa? Odnosno, neki grupni program? Zbog prirode posla, mnogo vremena provodim sedeći, i leđa me sve više bole.

Odgovor:
Ima dosta ljudi koji su u sličnoj situaciji kao i ti, i svima njima bih preporučila pilates za smanjenje problema sa leđima. Pilates se fokusira na jačanje trupa, leđnih misica, trbušnjaka, dubokih mišića koji daju potporu kičmi, a sve to zajedno poboljšava i držanje tela, i smanjuje bol i napetost u ledjima. Ima i dosta vežbi istezanja koje će ti sigurno prijati.

Ana:
Kako mogu da postanem instruktor Zumbe?

Odgovor:
Za početak, potrebno je da posetiš www.zumba.com. Tamo ćeš, u delu “find an instructor training” pronaci B1 obuku u Beogradu ili Novom Sadu (za sad se obuke u Srbiji održavaju samo u tim gradovima) Kada vidiš gde i kad se održava obua, uplatiš novčani iznos koji varira od datuma prijavljivanja, te je stoga uvek dobro što ranije se prijaviti za obuku! Tamo ćeš naći informacije i o tome ko drži obuku, kao i na kom jeziku. Sve ostale informacije dobijaš putem e-maila. A onda, nakon uspešno završene obuke – spremna si da održiš svoj prvi čas Zumbe!

10609064_10203857013973492_1333318900_n

Marina:
Koliko obroka je potrebno imati dnevno?

Odgovor:
Idealno je imati 5 obroka, i to: doručak, užinu, ručak, užinu i večeru. Naravno ne smeju biti veliki obroci koji podrazumevaju predjelo, glavno jelo i desert ☺ Takođe, sve zavisi i od toga da li želis da održiš sadašnju težinu, ili želiš da smršaš/ugojiš se. Ali, za brz metabolizam i dobro varenje, svakako se preporučuje 5 manjih obroka dnevno.

Kristina:
Da li će mi se, ako smršam, grudi smanjiti i opustiti? Primetila sam da se to dešava nekim devojkama. Trenutno imam oko 8-10 kg viška, najviše u nogama. Promenila sam ishranu pre 11 dana, izbacila slatkiše i sokove, testo, i počela da vežbam. Ali nikako ne bih volela da mi se to desi s drugima ☺ Kako to sprečiti, i da li je uopšte moguće sprečiti?

Odgovor:
Kada mršavimo (tačnije, kada smanjujemo procenat masti na telu), one odlaze sa celog tela. Koliko će (i da li će) ti se grudi smanjiti zavisi od mnogo faktora: tipa tela i načina gojenja (kruška, jabuka, atletski tip, da li se vise gojiš u donjem ili gornjem delu tela ili podjednako), veličine grudi i procenta masnoće u njima (na velikim grudima se mnogo više primeti razlika kada žena smrša, nego na manjim), kao i plana mršavljenja (odnosno o koliko kilograma govorimo). Konkretno, u tvom slučaju, 8-10 kg nije malo, ali nije ni mnogo da bi se drastično primetilo na tvojim grudima, pogotovo uzimajući u obzir to da ti je najveci višak u donjem delu tela (nogama). Vežbama za jačanje grudnih misića (sklekovi, bench press) velike grudi mogu se blago podići, a male grudi mogu dobiti lepši oblik. U svakom slučaju su korisne i preporučujem ih.
Srećno sa mršavljenjem!