ČETVRTAK je – dakle, vreme je za odgovore na vaša fitnes pitanja. Dešava se da ostavljate komentare-pitanja na ovu rubriku nakon gostovanja trenera, iako je predviđeno da ih šaljete pre. Sakupili smo nekoliko takvih naknadnih pitanja, a naš trener, Goran Lazić, marljivo je odgovorio na njih.

Jovana:
Imam 16 godina i želim da smršam. Imam višak kg, pogotovo u predelu kukova tj. stomaka. Želim da smršam, da smanjim butine i da se zategnem. Po danu dosta šetam , trčim kada stignem i uveče radim 200 trbusnjaka i 10 čucnjeva i 20 skokova sa vijačom. Ne jedem hleb, slatkiše, niti pijem ikakav alkohol i bilo kakve sokove, samo vodu. Želim da čujem kako da popunim svoje vezbe i šta bi još trebalo da izbacim u ishrani. I zanima me – šta je najbolje od voća za dijetu? Hvala unapred.

Šetnja bi trebalo da bude brza i kontinuirana, u trajanju od najmanje 30 min( najbolje od 45-60 min.) Samo trbušnjacima nećeš smršati – u trening mora da bude ukljucen aerobni deo, uz kombinaciju sa drugim vežbanjem (vežbe sa tegovima, u parteru, vežbe sa sopstvenom težinom…)
Skokovi sa vijačom su odlični, ali i to zahteva mnogo vise od 20 preskoka ☺ Super je sto si izbacila hleb, slatkiše i alcohol, ali. Voćni sokovi su veoma poželjni (vitamini su ti neophodni s obzirom na to da treniraš). Pri tom mislim na prirodno ceđene sokove, ne one iz terapaka i flaše.

Neka cilj treninga bude usmeren ka delovima tela gde imaš najvise masnih naslaga (kukovi- abduktori, aduktori (spoljašnji i unutrašnji deo butine), rotacije u zglobu kuka, otkloni i mnooogo čučnjeva!
Najbolje voće za sve pa i za mršavljenje je jabuka. Lubenica je odlična za detox , a limun je obavezan zbog vitamina C, jer može doći do pada imuniteta zbog treninga i smanjenja ishrane. Treba napraviti aerobni deo tako da puls bude u rasponu od 60-70% od tvog maksimuma. Max puls se izracunava tako sto od 205 oduzmes polovinu svojih godina. Srećno, i budi uporna – isplatiće se!

Milan:
Godinu dana treniram u S.A.Kočović. Poprilično sam zadovoljan rezultatima, ojacao sam, okolina je primetila da izgledam “sportski”. Ali…stomak. Zvučaće glupo, verujem da imam 6pack jer radim na stotine trbušnjaka svaki drugi dan, ali ne vidi se od stomačine. Imam 30 god i ceo život ne mogu da skinem stomak. Imaš li savet? Hvala.

Stomak se ne skida trbušnjacima. Možes da ih uradiš nekoliko hiljada dnevno i da ne dođeš do cilja (što ne znači da nemaju efekta kod povećanja snage i čvrstine u tom predelu, što omugućuje znatno lakše vežbanje svakodnevno, a posebno je od koristi kod profesionalnih sportista). Ključ je u hrani koju treba izbaciti, zatim, potreban je aerobni trening u trajanju od 45-60 min (traka, bicikl, različiti trenažeri – 20ak min, vežbe sa tegovima i naravno – vežbe za stomak na kraju. Posle određenog vremena sve ovo dace rezultat. Što se hrane tiče, potrebno je unositi hranu sa malo masti, slatkiše moraš izbaciti, kao i gazirana pića, HLEB, alkohol… Konzumirati dosta ribe, povrća i ujutru voće. Možeš imati i jedan čist proteinski obrok u toku dana (šejk).

1399645_537141046361458_1409933498_o

Mirjana:
Imam problem koji je suprotan nego kod vecine zena – nemam problem sa visškom vec sa manjkom kila. Zdrava sam, krvna slika mi je odlicna, ali nikako ne mogu da se ugojim. Da li pri SA Kočović postoji program koji bi mogao da mi pomogne?
Stvarno sam sve pokušala, i dijete za gojenje, i proteinske šejkove i opet nista
Unapred hvala.

Najvažnija je hrana koju jedeš. Trebalo bi unositi dosta crvenog mesa, puno proteina, ugljenih hidrata i obavezno jedan čist proteinski obrok u toku dana. Trening sa što manje aerobnog dela (15-20 min), tj, samo u vidu zagrevanja. Potreban ti je manji intenzitet treninga (manji broj ponavljanja). Mozes da ideš na sve Les Mills treninge, ali da vodiš racuna o intezitetu (što manje skakanja, raditi što vise opcija koje akcenat stavljaj na snagu, voditi računa o pulsu) Svakako je preporučljiv trening u našoj teretani gde sa našim trenerima mozes i trebalo bi uvek da uradiš kvalitetan trening sa malo kardia i više vežbi s tegovima.
Hrana koja se jede ne treba da bude masna, vec bi trebalo da sadrži mnogo proteina, kako bi se gradio mišić a ne salo.

Ivana:
Kako se postaje LesMills instruktor?

Da bi neko postao Les Mills instruktor potrebna je prvenstveno dobra predispozicija – biti sportski tip, u kondiciji, biti spreman za izazove i stalna pomeranja sopstvenih i tuđih granica. Možda najvažnija stavka jeste da voliš i da uživaš u tome što radiš. Važno je raditi na sebi, i to i fizicki (jer ipak si ti rol model) i psihički (jer je najvažnije preneti to svoje znanje na vezbace i stalno ih korigovati na neki novi način). Sve ostalo je “lako”. U svet Les Millsa možeš ući putem mnogobrojnih okupljanja i seminara (gde se uče, ponavljaju i usavršavaju tehnike vođenja treninga i prenošenja znanja). Postoje i razna polaganja za dobijanje različitih licenci za različite programe. Domaći LesMills sajt je odličan izvor informacija, a evo linka koji pruža konkretne korake kao odgovor na tvoje pitanje: http://lesmills.rs/postani-les-mills-instruktor/

Aleksa:
Da li je fruktoza korisna u ishrani vežbača?

Fruktoza je veoma korisna u ishrani sportista, a svakako korisnija od ostalih šecera. Ipak, mislim da je s njom ključni momenat – kada je uzimaš. Teorije su različite u svetu sporta, ali moja je teorija da je najbolje fruktozu konzumirati ujutru.