Na vaša ovonedeljna fitnes pitanja odgovarao je personalni trener – Boriša Radovanović.

boriša sajt

Možeš li da mi objasniš šta je to što konkretno dobijam “unajmljivanjem” personalnog trenera? Koliko puta nedeljno vežbamo, da li postoji neki plan, kako se prati napredak?

Dobija se stručna pomoć u organizovanju,vođenju treninga i planiranju trenažnog ciklusa. Može se pratiti na više nacina, u zavisnosti od postavljnih ciljeva i željenih (mogućih) dostizanja istih. Vežba se 3-5 puta nedeljno, zavisno od tipa treninga,vremena potrebnog za oporavak, stepena fizicke spremnosti… Plan se ostvaruje preko pojedinačnog treninga (uvodna,glavna i završna faza treninga), zatim mikrociklusa, koji je zaokružena radna celina od nekoliko treninga,uglavnom je varijanta od 7 dana, zatim mezociklus koji je srednji ciklus treninga, sačinjen od nekoliko mikrociklusa, a njegovo trajanje je od 2 do 7 nedelja. Ceo napredak prati se preko niza parametara u zavisnosti od postavljenih ciljeva.

Da li postoje termini u kojima se nalazim s trenerom, ili se dogovaramo za svaki trening posebno?

Uglavnom se vežba u relativno fiksnim terminima sa mogucnoscu korekcije uz pravovremeni dogovor sa trenerom.

Imam problem s mršavim nogama. Trup i ruke su mi skladni, ali noge su mi veoma dugačke i mršave, i budući da nisam manekenka, to mi se ne sviđa? Kakve vežbe bi mi preporučio?

Preporuka je raditi trening za hipertrofiju mišića nogu. To je split trening, sa intenzitetom od 5-7 ili 10-12 ponavljanja, sa pauzama između serija od 1-2 min, sa oporavkom izmedju trenažnih epizoda kojima se treniraju iste mišićne grupe od 48-72 sata. Potrebno je raditi vežbe za istu mišićnu grupu 4 ili 5 puta. Trening mora pratiti adekvatna ishrana, zbog toga što u ovakvom tipu treninga dolazi do velike razgradnje proteina. Sve ovo ima smisla ako je vežbač u trenažnom procesu, odnosno, spreman na ovakvu vrstu treninga sa velikim opterecenjem, U suprotnom, telo se mora pripremiti drugom vrstom treninga, da bismo u ovoj fazi trenažnog procesa dobili adekvatni mišićni odgovor.

Ćao,zanima me da li postoji način da se samo stomak tj salo sa stomaka skine? Imam savršenu guzu i jako sam zadovoljna, da li ću treniranjem tj. skidanjem sala sa stomaka izgubiti zadnjicu?

Ćao, na žalost, ne može se vežbanjem skinuti masna masa samo sa određenih regija na telu – u tvom slučaju sa trbuha, a da se na drugim regijama tela gde postoji višak masne mase to isto ne desi. Može se uticati više na te masti sa smanjenjem unosa tečnosti pre, u toku i neposredno posle treninga.

Da li je istina da osobe koje piju pivo (jedno-dva dnevno, i malo više vikendom) nikada neće moći da skinu stomak? Zašto se kaže “pivski” stomak i da li je stomak povezan s pivom?

Najnovija istraživanja pokazala su da dnevna konzumacija jednog do dva piva piva dnevno ne utiče negativno na povećanje masne mase. Tako da, navedena količina ne može puno da utiče na dobijanje pivskog stomaka, posebno ne ako je osoba u nekom pravilnom i adekvatnom trenažnom procesu. Sve preko toga može imati negativne posledice na formiranje ili uvećanje “pivskog stomaka”.

Problem s pivom je što se uz njega često konzumiraju razne grickalice, koje “traže” još više piva, i onda, sve to zajedno, doprinosi kilogramima koje ne želimo. U svakom slučaju, umerenost je ključ ☺