Ahhhh, ti spojleri…. Kad zima prođe, uvek na dnevni red priča o spojlerima dođe.

 

Doduše, kod mnogih je to tema  koja se provlači kroz  sva godišnja doba. Nije bitno koliko imate godina, da li ste muško ili žensko, kad tad svi muku mučimo sa tim. Pa čak i ja. Da, dobro ste pročitali –  i mi treneri se ponekad se opustimo (ali retko, tako da – bez preterane euforije tipa „sad mi je lakše, ako ih imaju treneri onda mogu i ja da ih imam”)

spo

Sigurno ste i sami o spojlerima čuli da se lako dobijaju, a teškom mukom skidaju, i činjenica je – kad ih jednom dobijete, moraćete dobro da se potrudite da ih skinete, kako vam više nikad na pamet ne bi palo da se tako opustite.

 

Prvo i osnovno pravilo (meni je ovo prvo i osnovno pravilo za sve što radim u zivotu):

 

Morate biti vrlo uporni, jer rezultati ne dolaze preko noći. Pre par dana okačio sam fotografiju sa sledećim tekstom: Svako želi biti uspešan, dok ne shvati šta zapravo treba žrtvovati zarad tog uspeha. Tako je i sa vežbanjem pa samim tim i sa skidanjem spojlera. Pripremite se na mnogo odricanja, a tu pre svega mislim na hranu i alkohol.  Pripremite se i na mnogo prolivenog znoja i hiljade i hiljade urađenih trbušnjaka.

 

Posle usvajanja prvog pravila, spremni ste da uskočite u trku kojoj je cilj telo bez spojlera.

 

Dakle, imamo pravila, imamo cilj trke, šta je sledeće?

 

Taktika i strategija koja vodi do pobede. Strategija podrazumeva odabir kvalitetnih prehrambenih namirnica, izbacivanje šećera, a sve to propraćeno adekvatnim vežbama….. Taktiku pravimo da bi na najefikasniji nacin izbegli zamke u vidu ugljenih hidrata u ponoć, alkohola u sitne sate i palačinki i pica uz omiljeni film.

 

Detaljnije, strategija ishrane bi trebala da izgleda ovako: 4-5 manjih obroka bogatih proteinima, povrćem i voćem uz smanjenje unosa ugljenih hidrata kako dan odmiče. Ukoliko je moguće,  posle 16h ugljene hidrate svesti na minimum ili ih skroz ukinuti, a pojačati unos proteina. Uzimajući u obzir da se doručak sagori u toku dana, ujutru možete sebe častiti čime god želite (sve dok  to nije porodični sladoled od pola kg) Umerenost je zakon. Manjak energije tokom dana nadoknađujte bademom, indijskim orahom itd. Večera neka bude čisto proteinska, uz neku salatu. Dosta proteina možete naći u piletini, ćuretini, ribi… Na slatkiše i testo posle 17 h zaboravite. Ćao, nema, zatvorena radnja. Ako je neophodno, prvih 15 dana neka vas zaključaju u 17h, puste oko 19h na trening i onda vas ponovo zaključaju. Šalim se, ali ovo je test koji je za svakog pojedinca težak. Kada naučimo da se odričemo namirnica koje volimo, sve drugo posle ide lako.

 

Drugi deo strategije odnosi se na vežbanje. Za vrhunske trbušnjake i telo bez spojlera nije dovoljno samo da radite trbušnjake, potreban je i dobar aerobni trening!  I da , trčanje je keva. Iz ličnog iskustva mogu da kažem da ljudi koji trče ili imaju 3 aerobna treninga u toku nedelje, imaju mnogo više šansi da skinu spojlere i višak sala sa stomaka. Za ljude koje mrzi da trče (a ima vas dosta, znam) odabir bilo kog aerobnog treninga biće odlična zamena. Činjenica je da su ishrana i trening vrlo povezani, ukoliko želite brz i dobar rezultat. I naravno – upornost koju sam već pomenuo.

 

O taktici neću mnogo – ona se odnosi na to da neke stare, loše navike zamenite  zdravijim. Npr, veče uz film sa picom i koka-kolom pretvorite u veče uz film sa kokicama, bademom, piletinom i čašom vina (opet se vraćamo na količinu – ne 2l vina nego čaša, dve). Izbegavajte pekare, beli hleb i šećere i zamenite ih zdravijim navikama.

 

Tako da, dragi moji, sve je na vama! Pred vama su odluke koje morate doneti, i istina je da neće biti lako, ali setite se cilja. Ako istinski želite da ostvarite cilj, onda ćete uspeti i da prebrodite slabosti i prepreke. Srećno!

Saša Ružić, instruktor grupnih programa u Sportskoj Akademiji Kočović