Razmišljate o tome kako bi bilo sjajno da više ne budete među neaktivnima i da konačno počnete sa redovnim treninzima? Čestitamo! Ipak, samo od razmišljanja nema mnogo koristi. Bitno je da zaista i preduzmete akciju. U nastavku pružamo nekoliko saveta koji će vam pomoći u vašoj nameri.

Kako početi sa vežbanjem

 

1. Ne odugovlačite

Svaki trenutak je pravi trenutak da počnete sa treninzima.  Ne čekajte ponedeljak, prvi u mesecu ili bilo šta drugo. Ne čekajte ništa. Počnite danas. Za godinu dana, setićete se ovog dana i bićete zahvalni sebi na odlučnosti. 🙂

2. Ne brinite o skupoj opremi

Nije neophodno da imate savršenu opremu sa reklame, naročito ne na početku. Neophodno je samo da imate dobru volju i rešenost da zakoračite u svet fitnesa. A što se opreme tiče – potrebnesu vam samo udobne patike, trenerka, majica i jedan peškir. I naravno, flašica sa vodom. Jer hidratacija je važna! 🙂

3.  Pronađite odgovarajući fitnes centar

Ukoliko odaberete fitnes centar koji je dosta udaljen od vas, ili vam nije usput kad se vraćate s posla ili idete na isti, vrlo je moguće da ćete to koristiti kao izgovor da izbegnete trening. Neka vas ne mrzi – obiđite više centara u okolini, raspitajte se o uslovima i programima koje nude i odaberite onaj u kojem se budete najbolje osećali. Ako želite da vežbate grupni fitnes, pročitajte opise programa koji su u ponudi i pitajte da li možete doći na besplatni probni trening. Ako planirate da vežbate u teretani, obavezno se raspitajte da li je i kada u njoj prisutan trener. U vezi sa tim, evo i stavke broj 4…

4. Pitajte

Okej, izvadili ste stare patike iz plakara, odabrali centar, uplatili članarinu, zakoračili u teretanu i… I šta sad?  Trener je u teretani upravo zbog vas. On će vas upoznati sa spravama, objasniti vam kako da pravilno izvodite vežbe i dati vam korisne savete. No, i kasnije, kada već uđete u fazon ali vam se pojavi neka nedoumica ili situacija, ne ustežite se: pitajte. Treneru je zadovoljstvo da vam bude od pomoći  na putu ka zdravijem i aktivnijem životu 🙂

5. Istrajte

Nemojte se porediti sa drugima, već radite na sebi. Nemojte se obeshrabriti činjenicom da trenutno jedva možete da uradite 10 trbušnjaka ili time što ne uspevate da trčite već samo hodate na traci. Svi ti fit ljudi koje vidite oko sebe, svi su nekad bili tu gde ste vi sada. I svi su istrajali. Istrajte i vi. Uz vas smo.