Svaka žena želi da ima lepe, oblikovane i vitke noge. Međutim, celulit, strije i umorne noge zabrinjavaju veliki broj žena. Nepravilna ishrana, nedostatak kretanja i vežbanja samo su neki od faktora koji utiču na izgled nogu. Srećom, postoje efektni načini za postizanje zdravih, čvrstih i lepih nogu.


noge

Kretanje

Jedan od delotvornih „trikova“ za čvrste i zategnute noge jeste kretanje. Zato,  promenite neke od svakodnevnih navika – vožnju automobilom ili autobusom skratite i zamenite hodanjem, tako što ćete izaći par stanica ranije ili parkirati auto dalje od posla. Uvedite i redovne šetnje, a ujutru ili u toku dana uradite par vežbi.

 

Vežbe

Postoje aktivnosti i vežbe koje će vam pomoći da na brži način dođete do vitkih i oblikovanih nogu. U pitanju su svima dobro poznato trčanje ili vožnja biciklom, čučanj i iskorak.

 

Dovoljno je da izdvojite po pola sata svog vremena, tri do četiri puta nedeljno, za sledeće kombinacije:

trčanje + čučanj, iskorak,
vožnja biciklom + čučanj, iskorak,
samo trčanje,
samo vožnja biciklom
ili
samo čučanj i iskorak.

Vežbe izvodite u tri do pet serija sa 15 do 20 ponavljanja, a između svake serije napravite malu pauzu (od 30 sek. do 1 minut) i potom nastavite. Na kraju je obavezno istezanje.

 

Pravilno izvođenje vežbi

Primetila da dosta devojaka i žena nepravilno rade čučanj i iskorak. Veoma je važno da vežbu izvedete pravilno, stoga, moje dame,obratite pažnju na sledeće:

 

– kada radite čučanj leđa moraju da budu ravna, stomak stegnut, a vrat i glava ispravljeni. Prilikom podizanja koleno ne ispravljajte do kraja, a prilikom spuštanja vodite računa da kolena ne prelaze liniju prstiju, dok zadnjica ide nazad i do nivoa kolena.

– kada radite iskorak jedna noga ide napred, a druga nazad. Jako je bitno da kolena budu pod uglom od 90 stepeni kada se spuštate dole i da nadkolenica bude paralelna sa podom. Telo mora da bude pravo.

Ishrana

Naravno, za lep izgled nogu veoma je važna i pravilna ishrana. Ona podrazumeva unošenje namirnica bogatih vlaknima, kao i unošenje dosta tečnosti, tokom treninga i tokom dana. Imajte na umu –  hidratacija jedan od ključnih faktora za lepši izgled nogu. Razni čajevi, a pre svega zeleni čaj, pomoći će vam da iz tela izbacite toksine koji utiču na stvaranje celulita na nogama.

 

Drage moje dame, za kraj imam još jedan savet:

Za lepo oblikovane i vitke noge, nemojte sebi dozvoliti da upadnete u čestu zamku koja znači da vežbate samo pred leto. Vežbanje tokom cele godine doneće vam najbolje rezultate i ubedljivo najbolji osećaj.


Željka Brkić, instruktorka grupnih programa u Sportskoj Akademiji Kočović