Petar je visok 185 cm i težak 72 kg. Postavio je sebi cilj da se ugoji. Bez teže fizičke aktivnosti, Petar potroši 2000 Kcal dnevno. Da bi se ugojio, potrebno je da svakog dana unese više od 2000 Kcal.

 

Jedan BIG mek ima 500 Kcal. Dakle, ako Petar svakog dana pojede 5 Big mekova, uneće 2 500 Kcal dnevno, pa će za 7 dana nabaciti jedan kilogram. Znači, problem gojenja je rešen? Ne. Jer, evo drugog problema:  U Big Meku, pored mnogo proteina i ugljenih hidrata, ima oko 30% masti. Posledica ovakvog gojenja bio bi višak telesnih masti, te bi Petar imao nezdravije i manje lepo telo u odnosu na ono koje je imao kad je bio mršav.

Pa, kako se onda ugojiti?

izgara-sebzeli-marine-biftek-1-720x450

Da biste se srazmerno gojili, potreban vam je izbalansiran unos proteina,ugljenih hidrata,dobrih masti, minerala, vitamina i vode. Umesto da mislite o tome „kako da se ugojite“, bolje je da mislite kako da nabacite mišiće, odnosno, da pojačate mišićnu komponentu a smanjite masnu. Da li je to lako? Nije, ali sa dobrim stvarima uglavnom je tako. 🙂

Potrebno je da pojačate trening snage. Takođe, neophodno je da pratite program ishrane koji će za vas kreirati nutricionista ili neka druga osoba sa iskustvom u toj oblasti, npr trener. Ukoliko odlučite da vaš savetnik po pitanju ishrane bude trener, birajte pažljivo, jer treneri nisu usko stručna lica iz oblasti nutricionizma, ali ima iskusnih trenera koji ovu problematiku poznaju izvanredno.

Da bi se čovek pravilno gojio, a da pri tome ne nabacuje masti, potrebno je da količinu kalorija koja mora biti suficitarna unese u 3 glavna obroka i 2 do 4 užine. Svakog dana, u svakom obroku moramo imati dovoljno aminokiselina i proteina. To nije lako izvesti, pre svega zbog toga što većina ljudi nema vremena da kuva niti ima dovoljno finansija da kupuje kvalitetne namirnice poput bifteka, lososa i sl, koji predstavljaju visoko kvalitetne izvore proteina.

Zato je neophodno nabaviti proteinski šejk, koji predstavlja suplement i zamenski obrok, a dosta je jeftiniji od prethodno spomenutih namirnica. Proteinski šejkovi nisu magični napici od kojih rastu mišići, ali su izuzetno korisni i pomažu u pravilnom zadovoljavanju dnevnih potreba . Suplementi nisu neophodni ako se pojedinac kvalitetno hrani, ali budući da to sa većinom nije slučaj – većini se preporučuju suplementi.

Za primer plana ishrane za čistu mišićnu masu možete mi pisati na [email protected]

Ljubomir Bjelanović, trener i instruktor grupnih programa u Sportskoj Akademiji Kočović