Odmor je namenjen opuštanju, ali, svi želimo da to bude zdravo i kvalitetno opuštanje, zar ne? Ovog leta, Zorana Gladović pisala je upravo o tome.

11231

Dolazi vreme letnjih putovanja i godišnjih odmora. Uglavnom su nam potrebni sati i sati da stignemo do odredišta gde letujemo, što znači da ćete u tom periodu većinu vremena provoditi u nekom od prevoznih sredstava.

Naravno da za to vreme nećete pred putnicima izvoditi svoju nedeljnu rutinu vežbanja. Ali, to ne znači da u potpunosti treba da zaboravite na određene vežbe i pravilnu ishranu. Naprotiv, ako budete pristupili određenim smernicama fitnes programa koje smo za vas pripremili, verujemo da vam ni najduže putovanje neće biti preteško, a odmor će svakako biti zdraviji i potpuniji.

Put

Tokom dana pijte dosta tečnosti. Hrana koju ćete konzumirati tokom puta sigurno neće biti najzdravija, a dugotrajno sedenje i umor od putovanja doprineće osećaju nadutosti. Najbolji način da najlakše izdržite putovanje jeste da vaše telo ima dovoljno tečnosti. Kada dugo putujete, sedite ravno, duboko udahnite i stegnite trbušne mišiće na nekoliko sekundi, a potom ih opustite. Ove vežbe će vas opustiti, a ujedno ćete i zategnuti trbušne mišiće.

Prtljag

Takođe, vodite računa kada dižete teske kofere i prtljag. Neka teret bude na nogama, a ne na leđima. To ne znači da nije poželjno da prenesete svoj prtljag peške, jer to može da bude zamena za rekreaciju. Obavezno vodite računa o držanju kada nosite prtljag.

Trening

Nemojte zaboraviti na teretanu koja vam se nudi u sklopu hotela. Ako niste ljubitelj teretane, tu su i neki drugi oblik rekreacije – trčanje, brzo hodanje, odbojka na pesku, vožnja bicikla… Pri polasku na odmor, spakujte uže za preskakanje ili gumu za pilates, i uživajte u rekreaciji kad god poželite.

Odmor (!)

Odmarajte se. Ako ste umorni od posla potrudite se da dovoljno spavate noću. Istežite se ujutru i uveče, naročito ako ste tokom dana uglavnom sedeli i ležali. Određene poze iz joge mozete izvesti sedeći i stojeći. Za vreme putovanja, razgibajte se i istegnite svoje mišiće što je više moguće.

Uživajte pametno

Jedite tri puta na dan. Ishrana neka se sastoji od mnogo voća i povrća, laganije i ne suviše začinjene hrane. Zlatno pravilo: Kako biste smanjili telesnu težinu ili ostali na istoj, morate potrošiti više kalorija nego što ih unosite!

Kuda god išli ovog leta, neka vaše putovanje prođe što lepše. Želimo vam da se odmorite, i da istovremeno ostanete u formi.

Uživajte!

Zorana Gladović, instruktorka grupnih programa u Sportskoj Akademiji Kočović