Proleće je stiglo i na pijačne tezge donelo povrće – mladi luk, zelenu salatu, rotkvice i raznorazne druge zdrave divote. Zato nam je, više nego zimi, lako da se odlučimo da uobičajeni ručak ili večeru zamenimo obrok salatom. No, verovali ili ne, čak i sa takvim obrokom postoji par uobičajenih zamki u koje možete da upadnete, a koje će vas navesti da mislite da uživate u zdravom prolećnom obroku, dok je istina malo drugačija. Hajde da vidimo kako ih izbegnemo.

salata

1. SAMO ZELENO

Istina je da ne možemo živeti samo na lišću. Iako mnogima na pomen reči „salata“ na um padne činija puna zelene salate, istina je da nas samo salata sa nekoliko komadića piletine neće dovoljno zasititi, i velike su šanse da ćemo ubrzo posegnuti za nekom grickalicom. Zato, neka vam obrok salata bude izbalansirana kao i ostali obroci: pružite joj dobre ugljene hidrate, dovoljno proteina i šareno povrće, a slobodno dodajte i par orašastih plodova ili semenke.

2. PREVIŠE PIRINČA

Obratite pažnju na količinu pirinča koju ćete pojesti uz salatu, čak i ako je reč o integralnom pirinču. Za osobe koje se ne bave intenzivnim fizičkim aktivnostima, pola šolje pirinča uz salatu je sasvim dovoljno. Razmislite o tome da pirinač zamenite super namirnicom –  kinoom, ali i u tom slučaju ne zaboravite pravilo o količini 🙂

3.  NEODGOVARAJUĆI PRELIV

Da, salata može biti savršen izbor obroka, ali može biti i kalorijska bomba, ako se zanesemo sa prelivima 🙂  Preliv od majoneza, pavlake, senfa i sirćeta jeste ukusan, ali će u većim količinama prilično poništiti zdravlje u činiji. Zato se radije opredelite za preliv od malo maslinovog ulja i limuna, uz dodatak malo senfa. Možete kombinovati i maslinovo ulje i sirće, uz dodatak sezonskih začina – belog luka ili vlašca.

4. PRETERIVANJE SA AVOKADOM

Avokado jeste tzv. super-hrana, budući da je bogat hranljivim materijama i organizmu donosi brojne koristi. Ali, osim što sadrži zdrave masti i vlakna, avokado donosi i mnogo kalorija, pa ga zato svojoj salati dodajte u umerenim količinama. Inače, avokado je preukusan kad se pomeša sa običnim jogurtom – iseckajte deo avokada na kockice, izmešajte ga sa jogurtom i eto odličnog preliva  🙂

Sada kad znate kako da izbegnete uobičajene zamke – trk na pijacu po svoju dozu šarenog i zelenog zdravlja. Uživajte!